28 Nisan 2009 Salı

YAMAN ETKİNLİK=SÜSLÜ MISIR PATLAKLARI




YAMAN ETKİNLİK=ÇOCUKLARA ÖZEL CİCİLİ BİCİLİ SUNUMLAR.
Etkinliğimizin bu ay ki konusu, Nisan ayına uygun "çocuklara özel cicili bicili sunumlar"
Bu etkinlikte göreceğiniz bütün tarifler çocuklar için.
Ev sahibimiz; Kitchen o'clock blogundan Nilay'a kolay gelsin dileklerimi iletiyorum.
Tarif Lezzet dergisinin Mart sayısında "Çikolatalı Patlaklar" adı ile çıktı.
Bu etkinlik konusu açıklanınca aklıma hemen bu tarif geldi ve hazırladım.
Tarif kolaylıkla hazırlanıp, şekle giriyor.
Yalnız ben fazla beklemeyip, erimiş çikolatayı ılık haldeyken mısırların üzerine döktüm, o yüzden mısırlarda biraz erime oldu, bunun dışında bir aksilikle karşılaşmadım.
"Afiyetle Kalın"
SÜSLÜ MISIR PATLAKLARI;
Malzemeler;
Yarım su bardağı patlatmalık mısır,
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ,
Patlakları yapıştırmak için;
1 paket vanilya,
yarım çay bardağı bal,
75 gram tereyağı,
1 çay bardağı toz şeker,
4 yemek kaşığı krema,
10-12 adet marshmallow şeker, (ben marshmallow şeker olarak BİM'de satılan Haribo Marshmallow kullandım)
Üzeri için;
1 çay bardağı fındık,
150 gram bitter çikolata,
Süsleme şekerleri.
Yapılışı;

Ayçiçek yağı ile mısırları kapaklı bir tencerede yüksek ısıda patlatıp,soğutun.
Tereyağı,bal,şeker ve vanilyayı sos tenceresine alın ve orta sıcaklıktaki ateşte tahta bir kaşıkla sürekli karıştırın.
Krema ve marshmallowları ekleyerek eriyinceye kadar karıştırın.

Hazırladığınız karışımı sürekli karıştırarak ılıtın ve mısırlara ekleyin.

Elinize biraz yağ sürüp, patlamış mısırlara yuvarlak şekiller verin.


Çikolatayı benmari usulü eritip, mısır toplarının üzerini erimiş ama sıcak olmayan çikolata-süs şekerleri ve fındıkla süsleyin.
"Afiyet Olsun"

0 yorum on "YAMAN ETKİNLİK=SÜSLÜ MISIR PATLAKLARI"

Yorum Gönder