16 Mart 2009 Pazartesi

MUZLU PASTA





Muzu sevmeyen var mıdır acaba?
Benim çocukluğumda bulunmaz bir nimetti, o zamanlar (1980'ler) Türkiye'de muz zengin sofralarını süslüyordu.
Kolay kolay manav yada pazardan bulamazdınız, olanlarda çok pahalıydı.
Babam Almanya'da çalıştığı için izne geldiği zaman mutlaka muzda getirirdi.
Şimdiki bolluğa bakınca tuhaf bir durum.
Rahmetli Turgut Özal'ın döneminde yavaş yavaş bazı şeyler değişti, bunlardan biride yurt dışından ithal edilen ürünlerden olan muz olmuştu.
Piyasa bir anda Çikita ve Bonita muzlarla dolmuştu.
Şimdi ben kızıma bunun gibi şeyleri anlatınca, sürekli tezgahlarda gördüğü, eve sorunsuz alınan bir şey olduğu için inanamıyor.
Muzlu pastamıza gelirsek;
Hazır kakaolu pasta tabanı kullandım.
Kakaolu olmasına özellikle dikkat ettim, sarı muzlarla kakaolu pandispanya güzel görüntü veriyor.
İçini yine muzlu ve cevizli hazırladım.
Kenarlarında rendelenmiş tablet çikolata kullandım.
Muzların tam ortasına damla çikolata yerleştirdim.
Muzların üzerine muzların bekledikçe kararmaması için tart jölesi kullandım.
Muz ile hazırlanan diğer tarifler için, bakınız;

Kakaolu Krep İçinde Muzlu Rulo

Muzlu Rulo Pasta

Muzlu Muffin

"Afiyetle Kalın"

MUZLU PASTA;
Malzemeler;
1 adet kakaolu hazır pasta tabanı,
5 adet adet muz,
Keki ıslatmak için;
2 su bardağı portakal suyu,
Pasta kreması için;
1 kutu vanilyalı pasta kreması,
1,5 su bardağı soğuk süt,
1 yemek kaşığı margarin,
Yanları için;
1 su bardağı sütlü yada bitter çikolata rendesi
Pastanın üzeri için;
1 çay bardağı damla çikolata,
1 paket tart jölesi.

Yapılışı;
Pasta tabanının alt katını içinden çıktığı ambalajın üzerine yerleştirin (yüksekte olunca kenarlarını sıvamak, kuruyemiş veya çikolata rendesi yapıştırmak daha kolay oluyor)
Hazır pasta tabanları kuru olduğu için portakal suyu veya başka bir meyva suyu ile yada nescafe ile ıslatmak gerekiyor.
Islattığınız kekin üzerine margarin ve soğuk süt ile çırptığınız pasta kremasından sürün.
Üzerine muzları dilimleyip,dizin.
Çekilmiş ceviz içi serpin.
Diğer kekide ıslatıp,muzların üzerine kapatın.
Pasta kreması ile pastanın her yerini kaplayın.
Kenarlarının çok muntazam olmasına gerek yok, kuruyemiş yada rendelenmiş çikolata yapıştırınca bütün kusurlar kapanıyor.
Rendelediğiniz çikolatayı pastanın kenarlarına yapıştırın.
Pastayı servis tabağına alın.
Üzerine dilimlediğiniz muzları dizin.
Muzların tam ortasına birer tane damla çikolata yerleştirin.
Jöleyi üzerinde ki tarife göre pişirin ve karıştırarak biraz soğutun.
Pastanın üzerinde ki muzların üzerine kaşıkla dökün.
Pastanın alt kenarlarını krem şanti ile süsleyin.
"Afiyet Olsun"

0 yorum on "MUZLU PASTA"

Yorum Gönder