7 Eylül 2009 Pazartesi

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN KADAYIFLI SARMA




Hazır baklava yufkası ile tarifler denemeye devam ediyorum.
Bu sefer kadayıf sarma yaptım.
Bu sarmayı daha önce normal yufka ile yapıyordum.
Hazır baklavalık yufka ile normal böreklik yufkadan daha güzel ve çıtır çıtır oldu.
Çok bereketli bir tarif olduğu için 800 gramlık değil, 500 gramlık baklava yufkası kullanmanızı öneririm.
"Afiyetle Kalın"
HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN KADAYIFLI SARMA;
Malzemeler;

500 gramlık hazır baklava yufkası,
300 gram çiğ kadayıf,
2 su bardağı iri öğütülmüş ceviz,
Tarçın,
300 gram tereyağ,
Şerbet Malzemesi;
5 su bardağı toz şeker,
5 su bardağı su,
1 paket vanilya.
Yapılışı;
Hatırlıyor musunuz, Sütlü Nuriye tarifi veriyorken, BİM'den aldığım baklavalık yufkayı kullandığımı ve pek memnun kalmadığımı yazmıştım.
Bu tatlıyı yapıyorken, BİM'in yufkasına bir şans daha vermek için yine Bim'den yufka aldım.
Bu sefer rafın en üstündeki değil, altlarında ki paketlerden 1 tane aldım.
Sanırım üstteki paketler biraz daha fazla kurcalanmış oluyor, narin olan yufkalarda çabucak kırılıyor.
Bu paket gayet güzel çıktı, sanırım aynı yufkayı almaya devam edeceğim.
Birde yufkayı paketinden çıkardıktan sonra açıkta bırakmayıp, mutlaka üzerini örtün.
Açıkta ve rüzgarda durmak hazır baklavalık yufkalara pek yaramıyor, hemen kuruyorlar.

Tarifimize gelirsek;
Şerbet malzemelerini kaynatıp, soğumaya bırakın.
Tereyağını eritin.
Baklavalık yufkaların 4 tanesini tezgaha serin.
En üstte ki yufkanın üzerine, tiftikleyerek kadayıf yerleştirin.
İri öğütülmüş ceviz içi ve tarçın serpin.
Hepsinin üzerine 2-3 kaşık tereyağ gezdirin.

Yufkayı sıkı olmayacak şekilde sarın.
Ben denemek için sıkı olarakta sardım ama gevşek sarılanlar daha güzel oldu.

Sardığınız ruloyu 2 parmak genişliğinde kesin.
Baklava-Sütlü Nuriye gibi tepside kesmeniz gereken tatlıları hazır baklava yufkası ile yapmanın en zor tarafı yufkaları kesmek oluyor.
Ama bu tarifte yufkaları kesmek çok kolay oluyor.

Kestiğiniz yufkaları, dibini tereyağ ile hafifçe yağladığınız fırın tepsisine dizin.
Tepsiyi dolduracak kadar hazırladıktan sonra artan tereyağını ruloların üzerine dökün.

Önceden ısıtılmış, orta dereceli fırında yufkalar kızarıncaya kadar pişirin.
Şerbeti eklemek için;
Tatlının soğuk, şerbetin ılık olması gerekiyor.
Şerbetini ekleyip, biraz dinlendirdikten servis yapın.
"Afiyet Olsun"

0 yorum on "HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN KADAYIFLI SARMA"

Yorum Gönder