21 Aralık 2009 Pazartesi

İncirli Tatlı




















Herkese selamlar sevgiler, bu tatlıyı neredeyse bütün blog alemi hazırladı:)bende hazırlanması gereken listeye almıştım,misafirlerime hazırladım hem ev ahalisi hemde misafirlerim tarafından çok beğenildi artık favoriler arasında hala denemeyen benim gibi güzel olurmu acaba :)diye tereddüt eden arkadaşlarıma kesinlikle hazırlamalarını tavsiye ediyorum nefis üstü:)bir tat oluyor.


Artık dergiler, gazete ,yemek kitaplarına hiç rağbet etmiyorum arkadaşlar iyiki blogcu arkadaşlarım var:)sizin hazırlayıp tavsiyeleriniz benim için kolay oluyor:))tembelleştim gerçekten:)bu tarif sarı mutfak handenin, güzel anlatımıyla da beni ikna etti:)teşekkürler handecim paylaşımına.İçindeki ceviz ve incir ev ahalisine az geldi :) ölçüyü biraz artırdık


kek yoğunluğunu etkilemedi orjinali için buraya bakabilirsiniz.Şimdi ben nasıl hazırlamışım


anlatayım.


Malzemeler:


3 tane yumurta


9 tane incir(küçük doğranınca bir çorba kasesi oldu)


1 su bardağı toz şeker


1 su bardağı un


1,5su bardağı ceviz


2 çay kaşığı tarçın


1 paket kabartma tozu


Islatmak İçin:


1 su bardağı sıcak su


1 paket 2 si bir arada nescafe


Kreması İçin:


1 kg süt


2 yemek kaşığı un


2 yemek kaşığı mısır nişastası


5 yemek kaşığı şeker


1 paket krem şanti


1 tatlı kaşığı tereyağ


Hazırlanışı:


Öncelikle incirleri doğrayıp ılık suyun içinde şişmeye bırakın,daha sonra kaynar su ile nescafeyi


hazırlayın ki soğusun.şişen incirleri süzgece alıp sularının iyice akmasını sağlayın daha sonra bir yemek kaşığı un ile unlayın dibe çökmesinler.


Yumurtalar ile şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpın daha sonra ceviz ,kendi arasında karışmış unlu malzeme ve incirleri ekleyip yağlanmış borcama dökün,önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında pişirin.


Siz bu arada muhallebiyi pişirin,şanti ve tereyağ hariç hepsi ile muhallebi hazırlayın ateşten alınca içine tereyağını ilave edin karıştırarak yağı yedirin, soğumaya bırakın,iyice soğuduktan


sonra bir poşet krem şantiyi ilave edip bütünleşinceye kadar mikserle çırpın.


fırından çıkan ılınmış kekinizi nescafeli su ile özellikle kenar kısımlarını ıslatın.


üzerine muhallebiyi serin ,bolca hindistancevizi veya dilediğiniz şekilde süsleyin .Hazırlayacak olanlara şimdiden Afiyet Olsun.

0 yorum on "İncirli Tatlı"

Yorum Gönder