24 Aralık 2009 Perşembe

KAYMAKLI AYVA TATLISI






Bugüne kadar evde hiç denemedigim bir tatlıydı ama sitelerde ki görüntü öyle muhteşemdi ki beni hep cezbediyordu.Sonun da yaptım ve bugüne kadar evde neden hiç yapmadım diye de hayıflandım.Ama bizimkiler yani baba-ogul yeni tatlara hep kapalı oldugu için oturup kendim yedim.İyi de yapmışım.Bir daha bu lezzetten kendimi mahrum etmeyecegim.

Ayva tatlısı malzemeleri:
  • 5 adet ayva
  • 3-4 su bardagı toz şeker
  • çay kaşıgının ucuyla gıda boyası

İç Malzemeleri:

  • 1 adet elma
  • 1 çay bardagı ceviz
  • 1 yemek kaşıgı toz şeker
  • 1 çay kaşıgı tarçın
  • Kaymak(üstüne)(ben Dr.Oetker'in Kaymak tadında Şantisini kullandım gayet güzel oldu)


Ayvaları yıkayıp, ikiye bölün ve kabuklarını soyup çekirdekli bölümünü oyun ve kararmaması için limonlu su dolu kabın içine atın.(ama çekirdeklerini atmayın)Diğerlerine de aynı işlemi uygulayın.Yayvan bir tencereye ayvaları dizin.Bir tutam ayva kabuğu ve çekirdeklerinden içine atın.1 su bardağı soğuk suyun içinde gıda boyasını inceltin.Ayvaların üzerine tüm şekeri göbekleri öncelikli olmak üzere boşaltın ve gıda boyalı suyu tencereye boşaltın. Ayvaların yarısını geçinceye kadar su ilave edin.Ocakta yavaş yavaş ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin.Bu arada iç malzemesini hazırlayalım elmayı rendeleyin ve diğer iç malzemeleriyle karıştırın.Ve ocakta kısık ateşte elma suyunu salıp çekinceye kadar pişirin.Ocaktan soğuması için alın. Ayvalar kıvamına geldikten sonra göbekleri yukarıya gelecek şekilde kenarları yüksek bir borcama dizin. Şerbetin içinden kabukları ve çekirdeklerini alın ve bir miktarını ayva dizili tepsinin içine dökün.İç malzemeyi ayvaların cukur yerlerine paylaştırın.Üzerlerine birer tatlı kaşığı kaymak koyun. Buzdolabında 1 saat beklettikten sonra servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.

0 yorum on "KAYMAKLI AYVA TATLISI"

Yorum Gönder