14 Şubat 2009 Cumartesi

Kıymalı pastane poğaçası





Resimde kullandığım servis tabağı oğlumun okulda yaptığı tabak. Gurula sunuyorum. Borcam servis tabağına peçete uygulaması yaptılar. "Nolur benim tabağıma koy" diye çok söylendi, bende onu kıramadım.

Bugün cumartesi ve Samsun'da yine harika bir gün. Güneş içimizi ısıtıyor adeta. Böyle günlerde içimden ya gezmek ya da temizlik yapmak gelir. Her ne kadar gezme içgüdüm ağır bastıysa da mantığım temizlik yap dedi. İyi de oldu valla. Aslında ikizlerle bir antlaşma yapmıştık. Hafta sonu ders yok temizlik de yok. Bu kural özellikle pazar günleri için geçerli. Çocuklar derslerini o güne bırakmayacaklar bende işlerimi cumadan bitireceğim. Bu antlaşma sayesinde pazar günlerini ailece geçirmiş oluyoruz. Bütün bu düzensizliklerin içerisinde,bir parça da olsa, bir düzen kurmaya çalışıyorum. Bence bu çok önemli.

Bugün de o kuralı biraz kırmak zorunda kaldım, fakat yinede yarına birşey bırakmadım. Hafta sonları, genelde, çocuklara göre menü hazırlamaya çalışıyorum. Hafta içi çünkü bir telaş, onlara yönelik olamıyor bazen. Onlar da alıştılar muhakkak canları birşeyler istiyor. Oğlum pazar gününe zaten ziyafet günü adını koydu. Bu hafta sonu için de poğaça ve yalancı kumpir yapmak istedim. Sevgililer günü dolayısıyla da pastamız vardı zaten. Allaha şükür soframız bereketliydi. Rabbim herkezin sofrasından bereketi eksik etmesin.

Geçelim tarife:

Malzemeler:

  • 1 pk yaş maya
  • 1 tk tozşeker
  • 1 tk tuz
  • 1/2 sb sıvıyağ
  • 2 sb ılık su
  • 1 kilo un

Üzeri için: 1 yumurta

İçi için: 500 gr kıyma ve 2 soğan

Hazırlanışı:

Soğanı ince ince doğrayıp kıymayla beraber kavuralım ve soğumaya bırakalım.

Unu bir kaba boşaltıp ortasına havuz açalım. Tuzu ve tozşekeri unun üzerine serpelim. 1 sb ılık suyu bu havuzun içerisine koyalım. Mayayı da suya koyup iki parmağımızla iyice eritelim. Yaklaşık 15 dk mayalanmasını bekleyelim. Maya kabardıktan sonra un ile yavaş yavaş birleştirelim. Ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar ılık su ilave edelim ve yoğurmaya devam edelim. Hamurumuz toparlandıktan sonra yarım subardağı sıvıyağını ilave edelim ve iyice hamura yedirelim. Hamur sıvıyağı biraz zor kabul edebilir ama yoğurmaya devam ederseniz hepsini emecektir. Güzel yumşacık bir poğaça hamuru elde edeceksiniz.

Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp tezgahın üzerine aralıklı yerleştirelim. Bu şekilde çok çabuk ve pratik bir şekilde poğaçaların hepsini yapmış olacağız. Ben webcam ile fotoğrafları çektiğim için tepsiye yerleştirdim.


Bekletmeden elimizin kenarıyla tam ortadan çizgi açalım.

Sonra o açtığımız çizgilerin içine kıymalı iç harcından biraz koyalım.

Kapatırken 1 cm içten parmaklarımızla üzerine bastıralım. Parmakalarımızın izleri çıksın. Pişerken açılmaması için iyice parmaklarımız bastırmamız gerekiyor.

Bu şekilde tüm hamurları aynı işlemden geçirelim ve üzerlerine yumurta sarısı sürelim.

Poğaçaların, ılık bir ortamda, tepsi mayasının gelmesini bekleyelim.

180 derecede önceden ısıtılmış bir fırında üzerleri kızarana kadar yaklaşık 10-15 dk pişirin. Pişirme süresini takip etmekte fayda var. Azıcık fazla kalırsa çok kızarabilir.

Fırından çıkardıktan sonra poğaçaları bir bezin içerisine alalım ve üzerine hafifçe elimizle su serpiştirelim. Sonra üzerini bez ile kapatıp biraz bekletelim. Böylece poğaçalarınız yumşacık pamuk gibi olacaktır.

Afiyet olsun....

0 yorum on "Kıymalı pastane poğaçası"

Yorum Gönder